Zvýšené poplatky nebudú len pri prihlásení, ale pri každom prepise auta
Najväčším problémom nového spoplatnenia nie sú ani tak zvýšené poplatky pre výkonné autá, ako fakt, že sa budú platiť pri každom prepise. V praxi to znamená, že poplatok nezaplatíte iba pri prvom zápise, ako to bolo doteraz, ale aj pri ďalšom predaji, pričom je jedno, či druhom, treťom, desiatom. Na odľahčenie prichádzajú vekové koeficienty.
Na ilustráciu uvádzame niekoľko príkladov fungovania nových poplatkov:
Príklad 1: Kupujete nové BMW X6 s motorom označeným ako 30d. Pri pôvodnom systéme by ste platili, vzhľadom na výkon 190 kW (258 k) poplatok 1697 eur. Pri novom systéme zaplatíte 1655 eur. Ušetríte 42 eur, čo nie je ani na polovicu nádrže.
Príklad 2: Chcete kúpiť trojročné (do 3 rokov) Subaru WRX STI s výkonom 228 kW (310 k), ktoré už bolo registrované na Slovensku. Pôvodne by ste zaplatili 33 eur. Teraz budete platiť poplatok upravený koeficientom, čiže 2711x0,56=1518,16 eura. To znamená nárast 1485,16 eura.
Porovnanie nových a starých poplatkov
Vekové koeficienty
Vek vozidla a Koeficient násobenia